• Wat moet ik doen bij een ongeval/schade in Nederland?

    Schade rijden is natuurlijk heel vervelend, met name voor jezelf. Om jou snel weer op weg te helpen, kun je de schade melden of onze ANWB hulplijn inschakelen. 

    Schade melden
    Geef de schade binnen 5 werkdagen door aan DirectLease. Wij zorgen dan dat één van onze schadeherstellers contact met jou opneemt voor de reparatie. Je kunt de schade als volgt bij ons melden:

    1. Vul het meegeleverde "Europees Schadeformulier" in. Heb je deze niet meer in jouw bezit? Dan kun je het formulier downloaden. 
    2. Sla het Europees Schadeformulier op als PDF
    3. Maak foto's van de schade
    4. Mail het ingevulde formulier (PDF) en de foto's naar schade@directlease.nl

    Tip: mobiel schade melden kan uiteraard ook. Ga naar www.mobielschademelden.nl en vul jouw gegevens in. Let op! De app mobielschademelden.nl is niet te gebruiken als de tegenpartij (betrokken voertuig) een buitenlands teken heeft. Gebruik dan het Europees Schadeformulier (SAF).

    Kan de auto niet meer rijden?
    Bel dan met de ANWB: 0592-390 537. Dit nummer is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Ze helpen jou om de hulp in te schakelen die nodig is om je weer op weg te helpen.

    Vragen?
    E-mail: schade@directlease.nl
    Telefoon: 0541 - 571 710

  • Wat moet ik doen bij ruitschade in Nederland?

    Zit er een sterretje of barst in de voorruit van jouw leaseauto? Dat is heel vervelend. Voor ruitreparatie mag je contact opnemen met de Van Mossel Autoglas Service: 088-0870 150. Maak je liever online een afspraak? Dat kan uiteraard ook! Plan deze eenvoudig in via de Van Mossel afspraakplanner.

    Tip: laat een sterretje in de voorruit tijdig repareren. Zo voorkom je dat het sterretje doorscheurt en jij de hele voorruit moet laten vervangen.

    Reparatiekosten
    Een sterreparatie is voor jou in de meeste gevallen gratis. Daarentegen heeft het vervangen van een autoruit vaak wel gevolgen voor het eigen risico.

    Vragen?
    E-mail: info@directlease.nl
    Telefoon: 0541 - 571 710

  • Hoe zit het met mijn eigen risico als door iemand anders schade is toegedaan?

    Het is altijd vervelend als je schade aan jouw auto hebt. Wanneer de schade is veroorzaakt door een andere partij is het van belang dat jij samen met deze partij een schadeformulier invult en opstuurt naar schade@directlease.nl. Meld je de schade liever via de mobiele telefoon? Dat kan via www.mobielschademelden.nl.

    Schade met tegenpartij
    Is de schade verhaalbaar op de tegenpartij? Dan wordt er geen eigen risico doorbelast.

    Schade zonder (bekende) tegenpartij
    Wanneer de schade is veroorzaakt door bijvoorbeeld vandalisme of een onbekende partij moet je aangifte doen bij de politie. Het eigen risico wordt aan jou doorbelast, omdat de schade helaas niet verhaalbaar is op een andere partij.

    Waarborgfonds

    Is de dader niet bekend, maar wil je toch proberen om de schade alsnog te verhalen? Meld dit dan binnen 10 dagen na de aanrijding aan ons en wij dienen een claim in bij het waarborgfonds. Voorzie ons ook van twee getuigenverklaringen en vergeet niet om aangifte te doen bij de politie. 

    Vragen?
    E-mail: info@directlease.nl
    Telefoon: 0541 - 571 710

  • Wat gebeurt er bij total loss?

    Schade aan jouw auto is altijd erg vervelend. Als de auto total loss is verklaard, wordt het contract met terugwerkende kracht per ongevalsdatum ontbonden. Indien de schade niet verhaalbaar is, wordt eenmalig het eigen risico in rekening gebracht. Mocht je op het moment van de total loss melding een leen/vervangende auto rijden, dan verzoeken wij je deze z.s.m. in te leveren. Je ontvangt hierover een mail.

    Nieuwe/vervangende auto
    We doen er alles aan om jou zo snel mogelijk aan een nieuwe/vervangende auto te helpen. Een van onze Sales medewerkers zal contact opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

    Let op: omdat het contract per ongevalsdatum wordt ontbonden, belasten wij de werkelijke huurkosten van de vervangende auto door aan de contractant. Het gaat dan om huurtarieven van auto's.

    Vragen?
    E-mail: info@directlease.nl
    Telefoon: 0541 - 571 710

  • Mijn sleutel werkt niet meer, wat moet ik doen?

    Werkt jouw autosleutel niet meer? Neem dan contact op met een officiële merkdealer om een afspraak in te plannen. Zij zullen bekijken of de sleutel gerepareerd of vervangen moet worden.

    Als de sleutel door een technisch probleem niet meer werkt, zonder dat jij er iets aan kon doen, zijn de kosten voor DirectLease. Is de sleutel om wat voor reden dan ook door jouw toedoen defect? Dan zijn de kosten voor het vervangen of repareren helaas voor eigen rekening.

    Vragen?
    E-mail: info@directlease.nl
    Telefoon: 0541 - 571 710

  • Wat moet ik doen bij een ongeval of aanrijding in het buitenland?

    Een aanrijding of een ongeval krijgen in het buitenland is natuurlijk heel vervelend. Wanneer dit gebeurt moet je altijd de plaatselijke politie een proces-verbaal laten opstellen. Hiermee voorkom je problemen bij het verlaten van het land. Maak ook foto's van de plaats van het ongeval, jouw leaseauto en van de auto van de tegenpartij.

    Kan de auto niet meer over de weg rijden? Neem dan direct contact op met de ANWB Pechhulp Buitenland +31(0)541 571 710. 

    Let op: bij een ongeval of aanrijding in het buitenland moet je altijd een schadeformulier invullen en opsturen naar schade@directlease.nl. Je kunt het formulier downloaden.

    Vragen?
    E-mail: info@directlease.nl
    Telefoon: 0541 - 571 710