• Mijn kentekenbewijs is kwijt/gestolen, wat moet ik doen?

    Ben jij jouw kentekenbewijs kwijt of is deze gestolen? Neem dan telefonisch of per e-mail contact op met DirectLease. Aangezien wij de eigenaar van de leaseauto zijn, kunnen wij als enige een nieuw kentekenbewijs aanvragen bij de RDW. Wanneer we het pasje ontvangen, sturen we dit zo spoedig mogelijk naar jou op.

    Let op: houd er rekening mee dat de kosten voor het nieuwe kentekenbewijs en de administratiekosten aan de contractant worden doorbelast. 

    Vragen?
    E-mail: info@directlease.nl
    Telefoon: 0541 - 571 710

  • Waar moet ik opletten bij het in ontvangst nemen van een tijdelijke auto?

    Heb je om wat voor reden dan ook vervangend vervoer nodig, dan regelen wij dat voor jou! Deze tijdelijke auto's huren wij in via derden, wat inhoudt dat je van hun een contract krijgt. Lees deze goed door, zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

    Wil jij bij het in ontvangst nemen van de auto rekening houden de volgende punten: 

    • Moet de auto met een volle tank retour?
    • Waar kan ik de auto weer inleveren?
    • Wordt de auto opgehaald en moet ik hier extra voor betalen?
    • Moet ik de auto ergens afmelden?
    •  Moet ik de auto zelf weer retour brengen?

    Vragen?
    E-mail: info@directlease.nl
    Telefoon: 0541 - 571 710

  • Ik ben mijn sleutel kwijt, wat moet ik doen?

    Ben jij jouw autosleutel kwijt of is deze gestolen? Ga dan zo spoedig mogelijk langs een officiële merkdealer om de reservesleutel te laten herprogrammeren. Zo zorg je ervoor dat iemand anders niet met de gevonden of gestolen sleutel de auto kan starten.

    Ben je de reservesleutel ook kwijt? Neem dan telefonisch op per e-mail contact op met DirectLease. Samen bespreken we de te nemen stappen.

    Let op: helaas vallen de kosten voor een nieuwe sleutel door vermissing of diefstal niet onder de garantie. De gemaakte kosten zijn voor eigen rekening.

    Vragen?
    E-mail: info@directlease.nl
    Telefoon: 0541 - 571 710

  • Wat moet ik doen bij pech in het buitenland?

    Pech onderweg is erg vervelend, met name voor jezelf! Daarom willen we jou zo snel mogelijk weer op weg helpen.

    ANWB Alarmcentrale
    Sta je met pech onderweg in het buitenland en kan je niet meer verder rijden? Bel dan altijd direct met de Alarmcentrale van de ANWB:  +31(0)70 314 50 68.  De ANWB is 24 uur per dag bereikbaar op dit nummer. Ze helpen jou om de hulp in te schakelen die nodig is om je weer op weg te helpen.

    Locatie
    Om jouw locatie te bepalen zal de ANWB gebruik maken van GPS-data. Wanneer dit niet voldoende is om jouw locatie te bepalen zullen ze vragen naar een wegnummer en een KM-aanduiding.

    Reparatiekosten
    Helaas voeren garages in het buitenland de reparatie in de meeste gevallen niet gratis uit. Ook als jouw auto nog onder de fabrieksgarantie valt. De ANWB Alarmcentrale mag garant staan voor de kosten. Lukt dit niet? Dan moet je de factuur helaas zelf voorschieten. De kosten kun je vervolgens declareren via het declaratieformulier. Wil je de factuur op naam laten stellen van DirectLease?

    DirectLease B.V.
    Postbus 159
    7570 AD OLDENZAAL
    The Netherlands 
    BTW nummer: NL 809 581 644 B01

    Tip: kijk voor meer informatie op DirectLease Leaserijders > Pech.

    Vragen?
    E-mail: info@directlease.nl
    Telefoon: 0541 - 571 710

  • Wat moet ik doen bij pech in Nederland?

    We begrijpen dat pech onderweg erg vervelend is! Om jou zo snel mogelijk weer op weg te helpen, is er een speciale ANWB hulplijn voor jou beschikbaar.

    ANWB
    Sta je met pech onderweg en kun je niet meer verder rijden? Bel dan altijd direct met de ANWB: 0592 - 390 537. Dit nummer is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. De ANWB helpt jou om de hulp in te schakelen die nodig is om je weer op weg te helpen.

    Tip: kijk voor meer informatie op DirectLease Leaserijders > Pech.

    Vragen?
    E-mail: info@directlease.nl
    Telefoon: 0541 - 571 710